Metabeschrijvingen, gevolgd door merknaam en paginatitel, hebben de grootste invloed op of gebruikers doorklikken op een zoekresultaat, volgens een studie uitgevoerd door Ignite Visibility. Tweederde van de respondenten van de enquête zei ook dat ze door meer advertenties Google minder zouden willen gebruiken, en de meerderheid was het ermee eens dat Google zijn zoekresultaten verbetert door aanbevolen fragmenten en andere SERP-functies op te nemen. 

De grootste invloed op de doorklik. Op de vraag welke factor de meeste invloed heeft gehad op hun beslissing om op een resultaat te klikken, zei 62,9% van de respondenten dat het de beschrijving was, 24,2% zei dat het de merknaam was en 13% zei dat het de titel was. Als een enigszins tegenstrijdige bevinding zei 55,1% van de deelnemers dat ze alleen op een merk klikken dat ze kennen in de zoekresultaten. 

Gebruikers zeiden dat de zoekresultaten zijn verbeterd. De meerderheid (58,5%) van de deelnemers gaf de voorkeur aan de huidige staat (december 2019, toen de enquête werd gehouden) van de zoekresultaten van Google boven die in januari 2019. Een vergelijkbaar percentage (55,5%) zei ook dat de opname van aanbevolen fragmenten en andere SERP-functies verbeteren de zoekresultaten van Google. 

Zullen meer advertenties gebruikers wegsturen? Tweederde (66,7%) van de deelnemers zei dat Google door meer advertenties in de zoekresultaten te voegen, Google minder zou willen gebruiken. Deze bevinding lijkt in tegenspraak met bevindingen uit een studie gepubliceerd in december 2018, waarin 75% van de respondenten zei dat advertenties het gemakkelijker maken om de informatie te vinden waarnaar ze op zoek zijn . 

Bijna 67% van de deelnemers aan de enquête van Ignite Visibility was het er niet mee eens dat bedrijven advertenties konden weergeven op basis van de zoekopdrachten van andere bedrijven. Deze bevinding komt goed overeen met de andere bevinding van het onderzoek dat de meerderheid van de gebruikers alleen klikt op resultaten van bekende merken. 

Waarom we schelen. Volgens de enquête was merkherkenning de op een na grootste invloed op doorklikken en is het voor sommige gebruikers een factor van maken of breken. Het opbouwen van merkbekendheid zou uw SEO-inspanningen moeten aanvullen, en vice versa, om organische zichtbaarheid te winnen en te benutten. 

De enquête benadrukte ook het belang van het schrijven van boeiende beschrijvingen. Siteeigenaren en SEO’s moeten ervoor zorgen dat hun beschrijvingen overeenkomen met de zoekintentie, omdat Google uw beschrijving niet gebruikt als het denkt dat een meer accurate uit de inhoud van uw pagina kan worden gehaald. 

Als consumenten de voorkeur geven aan de moderne pagina met zoekresultaten en de vele functies, zullen merken zich moeten aanpassen. Een manier om de zichtbaarheid te herwinnen is door inhoud te ontwerpen met rijke resultaten in gedachten . 

Gebruikers zijn misschien tegen meer betaalde vermeldingen in de zoekresultaten, maar het ecosysteem van Google is een pull-factor en zelfs de toevoeging van meer advertenties is misschien niet voldoende als push-factor voor gebruikers om hun gedrag te veranderen.

Laat een reactie achter