Google gebruikt echter nog steeds semantische koppen om de context van verschillende delen van uw pagina’s te begrijpen. 

De vraag. “Kunnen we een duidelijk antwoord geven op de vraag [van] hoe om te gaan met koppen en toegankelijkheid? Ik zie veel meervoudige h1 (op één na allemaal visueel verborgen) die er zijn … Iedereen behandelt het anders. En dingen zoals de tag <main>, ”vroeg gebruiker @chaeppeli via Twitter. 

Het antwoord. Zoals hierboven vermeld, legde Mueller uit dat de systemen van Google niet worden gestript door meerdere H1-koppen, en merkte op dat het “een vrij gebruikelijk patroon op internet” is. 

Hoe Google koppen gebruikt. “We gebruiken koppen om de context van verschillende delen van een pagina beter te begrijpen,” zei Mueller. “Het hebben van duidelijke, semantisch begrijpelijke koppen is handig om een bepaalde pagina te begrijpen; we moeten echter werken met internet zoals we het vinden en veel ervan is helemaal niet semantisch gestructureerd. ”  

“Voor gebruikers is het verschil minimaal – beide soorten pagina’s kunnen uiterst relevant zijn voor een vraag die ze hebben. Onze systemen zijn op hun beurt niet al te kieskeurig en we zullen proberen met de HTML te werken zoals we die vinden, of het nu een H1-kop is, meerdere H1-koppen of gewoon gestileerde stukjes tekst zonder semantische HTML. ” 

Waarom we moeten zorgen. “Kortom, SEO zou, als je over dit onderwerp nadenkt, niet je primaire doel moeten zijn,” adviseerde Mueller. “Denk in plaats daarvan aan uw gebruikers: als u manieren hebt om uw inhoud voor hen toegankelijk te maken, zij het door meerdere H1-koppen of andere standaard HTML-constructies te gebruiken, dan staat dat uw SEO-inspanningen niet in de weg.” 

Voor SEO’s die sites met meerdere H1’s hebben geërfd, is het misschien niet de moeite waard om al die rubrieken opnieuw te formatteren. Omdat Google echter koppen gebruikt om de context van de verschillende delen van uw pagina’s te begrijpen, kan het de moeite waard zijn om koppen toe te voegen aan belangrijke pagina’s die deze niet hebben. 

Meer informatie over koppen. Hier zijn een paar extra bronnen die u kunnen helpen om koptags in uw voordeel te gebruiken. 

Meta robots nofollow krijgt ook de hintbehandeling 

De robots-metatag zal ook worden behandeld als een hint, in overeenstemming met de nieuwe behandeling van Google vande nofollow koppelingkenmerk, Webmaster Trends Analyst Gary Illyes tweeted op 11 september. 

  1. Er zijn geen meta-robots ugc en gesponsord, het zal niets doen als je dat toevoegt. 
  2. Meta-robots nofollow is nu een hint, zoals rel-nofollow. 
  3. Ik werk de documenten vanavond bij om dit expliciet te zeggen. 

– Gary “鯨 理” Illyes (@methode) 12 september 2019 

Robots ondersteunen de nieuwe linkkenmerken echter niet. “Er zijn geen meta-robots ugc en gesponsord, het zal niets doen als je dat toevoegt,” zei Illyes ook in zijn tweet.  

Veel SEO’s vragen zich af waarom ze zouden moeten adopteren de ugc en sponsored koppelingattributen. Illyes en Danny Sullivan, die samen de aankondiging hebben geschreven, hebben herhaald dat ze alleen dienen om Google te helpen het web beter te begrijpen en webmasters mogelijk te makenclassificeren de aard van hun koppelingen,als ze willen. De nuances waar Google tussen kijktde nofollow, ugc en sponsored attributen heeft geen invloed op uw eigen site en de implementatie van de nieuwe attributen is volledig vrijwillig. 

Onderscheid maken tussen noindex en nofollow. “De robots-metatag blijft hetzelfde als voorheen, noindex beïnvloedt de pagina, nofollow beïnvloedt de links op de pagina. Het is gewoon dat nofollow op de links nu anders is, ” voegde John Mueller van Google toe voor verdere verduidelijking. 

Waarom we moeten zorgen. Of u het nu gebruikt als linkkenmerk of binnen meta-robots, Google zal er nu naar kijkenBij nofollow net zoeen “hint” over de context van de link – geen richtlijn om de link volledig te negeren. In de meeste gevallen, zegt Google, nofollowzullen links worden behandeld zoals ze altijd wel zijn en niet doorgeven, maar het verzamelt de gegevens binnen de links en in sommige gevallen kunnen deze signalen van invloed zijn op rankings. 

Voor sites aan de ontvangende kant van nofollowlinks, als Google ervoor kiest om die links in bepaalde scenario’s te tellen – links van sites zoals Wikipedia, bijvoorbeeld – kunnen pagina’s waarnaar wordt gelinkt de rangschikkingsverbeteringen zien. Operatief woord dat ‘kan’. 

Eerst marketing en pr, nu sales en service 

Aan het begin van mijn loopbaan heb ik gewerkt als verkoopvertegenwoordiger bij een financieel adviesbureau op Wall Street. Toentertijd beschikte de verkoper over alle informatie en daardoor had hij het in de relatie voor het zeggen. 

Als klanten informatie wilden over een product, moesten ze eerst langs mij. En als zij met een andere klant wilden spreken over diens ervaring met mijn bedrijf, moesten ze eerst langs mij. Als zij een gesprek wilden met de oprichter van het bedrijf, moesten ze eerst langs mij. Ik was er vanaf het eerste begin van de relatie bij betrokken en de meeste macht lag dan ook bij mij, de verkoopvertegenwoordiger. 

Maar tegenwoordig is de verkoper door de enorme toename van beschikbare informatie op internet niet langer meer degene die in een relatie aan de touwtjes trekt. Nu kunnen klanten alles over u vinden. Ze kunnen informatie vinden over uw andere klanten en hun blog lezen over hun ervaringen met u. Ze kunnen direct contact opnemen met de grondleggers van het bedrijf via Twitter en LinkedIn. Klanten wachten zelfs tot het allerlaatste moment met contact opnemen met de verkoper en dan komen ze met een enorme lading informatie naar de onderhandelingstafel. Nu zijn het de klanten die aan de touwtjes trekken. De meeste verkooporganisaties worden opgezet en geleid alsof het nog steeds 1989 is. Het oude verkoopmodel werkt niet langer. 

De nieuwe regels van marketing en pr worden nu zeer breed toegepast.     De afgelopen tien jaar heb ik overal lopen verkondigen hoe marketing en pr zijn veranderd sinds de opkomst van internet. In 2005, en ook nog in 2006, kon ik de patronen duidelijk waarnemen en begon ik met het schrijven van een boek dat zou uitmonden in De nieuwe regels van social media, inmiddels een internationale bestseller en toe aan zijn vierde druk. Het is in meer dan 25 talen verschenen. Dat boek, dat in de Engelse versie meer dan 350.000 keer over de toonbank is gegaan, gaat over hoe je social media, onlinevideo, mobiele applicaties, blogs, real-time media en viral marketing kunt inzetten om direct je klanten te bereiken. Ik zeg dit allemaal niet om op te scheppen, maar meer om te schetsen hoe online-content de manier waarop organisaties in contact komen met klanten heeft veranderd. Het heeft de positie van marketeers en pr-medewerkers in een paar jaar onherkenbaar veranderd. 

Voordat internet bestond, kon je alleen maar de aandacht op je vestigen door dure advertentieruimte te kopen, of diverse media zo ver te krijgen dat ze over je schreven of een radio- of tv-uitzending aan je wijdden. Maar nu is er een veel betere manier: de aandacht op je vestigen door informatie op internet te publiceren die mensen met Google of andere zoekmachines kunnen vinden, of kunnen ontdekken wanneer die gedeeld wordt op een van de sociale netwerken. 

Sinds het verschijnen van De nieuwe regels van social media is angst het grootste struikelblok om deze ideeën breed geaccepteerd te krijgen. Mensen veranderen niet graag. Er is een grote discrepantie tussen wat consumenten feitelijk doen en waar marketeers en ondernemers zich op richten. 

Terwijl veel bedrijven goed hun best doen door de aandacht op zich te vestigen met online-content, houdt een klein deel nog steeds vol dat hun doelmarkt anders in elkaar zit. Tegenwoordig maakt bijna iedereen gebruik van zoekmachines wanneer men op zoek gaat naar producten en diensten en men raadpleegt op internet de netwerken van vrienden, collega’s en familieleden voor advies. Toch besteden de angstige marketeers, die huiverig zijn voor verandering, nog steeds een onevenredig groot deel van hun tijd en geld aan de traditionele vorm van adverteren. Zij vertrouwen nog steeds op de traditionele methode van het onderhouden van hun mediarelaties via pitches. Zij gebruiken nog steeds de oude regels om klanten te trekken. 

De afgelopen jaren hebben honderden mensen mij gevraagd om de ideeën die ik uiteengezet heb in De nieuwe regels van social media uit te breiden naar sales en service. Ze vertelden mij hoe zij hun marketing- en pr-afdelingen hadden omgevormd en dat zij er nu klaar voor zijn om hetzelfde te doen met hun verkoopafdeling en klantenservice. In 2012 besloot ik dan ook dat ik een begin moest maken met het onderzoek naar de ideeën die nu onderdeel van dit boek zijn. Ik begon in 2013 met het schrijven. 

De marketing en pr-afdelingen hebben een verandering ondergaan dankzij de voortschrijdende realtime technologieën op het gebied van online-content en social media. Nu is de tijd rijp voor de verkoop- en serviceafdelingen om de nieuwe werkelijkheid onder ogen te zien en bedrijfsgroei te kunnen realiseren. 

Laat een reactie achter