De beste aanpak om het crawlbudget te optimaliseren is om te beginnen met het verbeteren van de algehele sitesnelheid en het vereenvoudigen van de sitestructuur om zowel gebruikers als de Googlebot te helpen. 

Crawlbudget is een belangrijk concept voor SEO-professionals, omdat verkeerd beheer van het crawlbudget van uw website ertoe kan leiden dat Google pagina’s van uw site niet indexeert en uiteindelijk waardevol zoekverkeer op uw site verliest. 

Hoewel de meeste sites zich geen zorgen hoeven te maken over het crawlbudget, moet u zich richten op het optimaliseren van het crawlbudget van uw site als u een website met meer dan 500.000 pagina’s beheert. 

Een paar dingen die van invloed kunnen zijn op uw crawlbudget voor uw site zijn: 

Dubbele inhoud op de site 

Soft-error pagina’s 

Inhoud van lage kwaliteit en spam 

Gefacetteerde navigaties en URL-parameters 

En gehackte pagina’s. 

De beste aanpak om het crawlbudget te optimaliseren is om te beginnen met het verbeteren van de algehele sitesnelheid en het vereenvoudigen van de sitestructuur, omdat beide gebruikers en de Googlebot zullen helpen. Werk vervolgens aan de interne links, los dubbele inhoudsproblemen op en verwijder omleidingsketens. 

Verbeter de sitesnelheid. Google stelt dat “het sneller maken van een site de gebruikerservaring verbetert en tegelijkertijd de crawlsnelheid verhoogt.” Dus compressie inschakelen, JS die de weergave blokkeert, gebruik maken van browsercaching en afbeeldingen optimaliseren om Googlebot tijd te geven om al uw pagina’s te bezoeken en te indexeren . 

Vereenvoudig website-architectuur. Structureer de website laag voor laag, te beginnen met de startpagina, vervolgens categorieën / tags en ten slotte de inhoudspagina’s. Controleer uw sitestructuur, organiseer pagina’s rond onderwerpen en gebruik interne links om crawlers te begeleiden. Vermijd weespagina’s. Aangezien weespagina’s geen externe of interne links hebben en geen directe verbinding met internet, heeft Google het heel moeilijk om deze pagina’s te vinden. 

Beperk dubbele inhoud. Iedereen, inclusief Google, wil alleen kwaliteit en unieke inhoud. Dus implementeer de canonieke tags correct, noindex-categorie / tag-pagina’s en beperk URL’s met parameters. Verwijder omleidingsketens. Omleidingen, vooral op grote sites, zijn heel gebruikelijk. Maar omleidingen met meer dan drie hops kunnen problemen veroorzaken voor Googlebot. Gebruik een logboekanalysator om omleidingen te vinden en corrigeer deze door de eerste URL naar de laatste in de keten te wijzen. 

Gebruik interne links. Google geeft prioriteit aan pagina’s met veel externe en interne links, maar het is niet mogelijk om backlinks naar elke afzonderlijke pagina van de site te krijgen. Met de juiste interne koppeling kan Googlebot elke pagina van de website bereiken.Als u te maken heeft met een enorme site (bijvoorbeeld een enorm e-commerce merk), is crawlbudget een belangrijk ding om in gedachten te houden. 

Laat een reactie achter