E-commerce merken verhogen de lat op hun productcategoriepagina’s in een poging om hoger te scoren dan concurrenten in de zoekresultaten. Waar deze pagina’s vroeger weinig meer waren dan een lijst met producten, kunnen categoriepagina’s tegenwoordig een breder scala aan informatie bieden om consumenten te ondersteunen bij hun kooptraject , legt Aleyda Solis uit, internationale SEO-consultant voor Orainti . 

De inventaris kan echter veranderen en de manier waarop uw pagina’s zijn gestructureerd, moet een naadloze klantervaring mogelijk maken en tegelijkertijd de relevantie voor zoekmachines signaleren. 

“Het belangrijkste deel [van het optimaliseren voor een verschuivende voorraad] vereist een diepere blik op uw voorraad en inzicht in wat en hoeveel merk- en productcategorieën er zijn,” zei Arsen Rabinovich, oprichter en directeur van SEO voor TopHatRank.com . “Kunnen ze worden georganiseerd op een manier die logisch is voor de gebruiker, hebben we meer productcategorieën of merkcategorieën, moeten merken worden genest onder productcategorieën of omgekeerd, en daarbij zullen deze combinaties in lijn zijn met hoe het publiek van uw winkel naar deze producten zoekt? ” 

Solis en Rabinovich zullen bespreken hoe u uw digitale winkel kunt voorbereiden op inventariswijzigingen, toekomstbestendige productvermeldingen, groenblijvende product- en categoriepagina’s maken en meer op SMX West in San Jose op 19 februari. 

Met meer dan twee decennia SEO-ervaring voor grote en kleine klanten, deelden Solis en Rabinovich enkele inzichten en trends die e-commerce merken kunnen gebruiken om het maximale uit hun categorie- en seizoenslandingspagina’s te halen en zich aan te passen aan voorraadwijzigingen. 

Welke trends heb je gezien in termen van hoe merken hun online winkels, categorie- en / of productpagina’s structureren? 

“Met de introductie en wijdverspreide acceptatie van Shopify en hoe dit e-commerce CMS winkeleigenaren dwingt om hun voorraad te organiseren in informatieve silo’s ‘collecties’ en ‘producten’, merken we dat product-URL’s met geneste categorie- of merkinformatie een ding van de worden verleden, ‘zei Rabinovich. “Ik ben al lang een voorstander van deze ‘individuele’ silostructuur, omdat je hiermee meerdere organisatorische en informatieve paden naar producten met broodkruimels kunt maken.” 

Pagina’s met productcategorieën worden ook opgebouwd met meer informatieve inhoud die bedoeld is om in contact te komen met gebruikersintentie, vragen te beantwoorden en de relevantie te maximaliseren om concurrerender te zijn in de zoekresultaten, aldus Solis. 

Pagina’s met productcategorieën veranderen minder snel dan productpagina’s. Heb je advies voor ecommerce marketeers die hun categoriepagina’s willen optimaliseren voor zoeken? 

“Om categoriepagina’s te helpen beter te rangschikken, adviseren wij onze klanten om niet alleen een lijst met productnamen, miniaturen en knoppen” meer bekijken “te hebben, maar deze pagina om te zetten in een ervaring die de gebruiker helpt bij het nemen van een beslissing,” zei Rabinovich . “We raden aan fragmenten uit productbeschrijvingen, sterbeoordelingen, ondersteunende inhoud, tips, aanbevelingen en veelgestelde vragen over te brengen om een rijkere ervaring voor de gebruiker te creëren.” 

Door uw categoriepagina’s op deze manier aan te vullen, kunt u deze ook optimaliseren voor zoeken. “Wanneer correct gecodeerd en gestructureerd, geeft de combinatie van al het bovenstaande Google meer context en een beter begrip van de categoriepagina,” zei Rabinovich. 

“Om categoriepagina’s van ‘verse’ inhoud te voorzien, kunt u ook rechtstreeks toegang krijgen tot het laatste nieuws / blogposts / handleidingen met betrekking tot dat type product, de laatste vragen en antwoorden, gerelateerde producten, opmerkingen van gebruikers en getuigenissen, of de nieuwste kooptrends die daarin worden gezien bepaalde categorie, ‘zei Solis. Naast het toevoegen van een element van frisheid aan uw categoriepagina, helpt dit ook om uw merk als autoriteit te vestigen en kan de kans op het genereren van backlinks toenemen. 

Hoe kan de zoekoptimalisatie van een e-commerce-site veranderen wanneer de inventaris verschuift of een nieuwe productcategorie wordt geïntroduceerd? 

“De interne sitezoekfunctionaliteit zou idealiter moeten werken (of zeer goed geïntegreerd moeten zijn) met het belangrijkste ‘indexeerbare’ website-categorisatiesysteem dat in realtime moet worden bijgewerkt wanneer nieuwe categorieën of inventarisverschuivingen plaatsvinden,” zei Solis. Dit kan helpen het crawlbudget uitgegeven aan niet-indexeerbare pagina’s en slechte gebruikerservaringen te verminderen. 

Bij de introductie van een nieuwe productcategorie adviseert Rabinovich marketeers om hun bestaande categorieën en inventaris te evalueren om te informeren hoe de nieuwe categorie kan worden geïmplementeerd. 

“Als je bijvoorbeeld een e-commerce site van één merk hebt die sokken verkoopt en je wilt een nieuwe lijn t-shirts introduceren, zul je waarschijnlijk moeten uitzoeken hoe je huidige informatiesilo’s deze nieuwe producten kunnen ondersteunen , ‘Zei Rabinovich. “Kunnen ze worden gebruikt voor de nieuwe producten (mannelijk / vrouwelijk, maat, kleur), moet u een 

productcategorie silo voor t-shirts en een voor sokken introduceren, moet u omleiden of kanunniken gebruiken?” 

Zijn er overwegingen waar merken meer aandacht aan moeten besteden bij de voorbereiding op seizoensevenementen (zoals Black Friday) of het aanbieden van andere speciale promoties? “Nog steeds zie ik merken in fundamentele en volledig te voorkomen fouten vallen, zoals het niet vaststellen van duidelijke regels om bestemmingspagina’s door de jaren heen te hergebruiken voor seizoensevenementen waarmee ze bijvoorbeeld kunnen profiteren van het werk en de ranglijsten van voorgaande jaren,” zei Solis, die ook merken adviseert om verbonden vragen te beantwoorden met informatie-inhoud die transactiegerichte bestemmingspagina’s kan ondersteunen. 

“Alle benodigde paginaniveau en interne signalen (paginatitel, kop, URL, interne links en hun ankers) moeten Google laten weten dat dit een speciale pagina op uw website is voor ‘Black Friday Sales’, zei Rabinovich, die ook aanbeveelde speciale pagina’s maken voor dergelijke seizoensevenementen. “Je kunt deze groenblijvende en toegewijde silo vervolgens gebruiken om al je verkoopinhoud onder te brengen.” 

Laat een reactie achter