De twee belangrijkste trends – niet alleen voor marketeers en pr-professionals, maar ook voor verkopers en klantenservicemedewerkers – zijn: inzien hoe belangrijk real-time is en de opkomst van mobiele apparaten. 

Real-time betekent dat nieuws binnen enkele minuten naar buiten komt en  niet pas na dagen. Het betekent dat ideeën langzaam doorsijpelen en dan opeens op onverklaarbare wijze viraal gaan en een wereldwijd publiek bereiken. Het betekent ook dat bedrijven op korte termijn producten of diensten ontwikkelen (of verfijnen), gebaseerd op de feedback van klanten of gebeurtenissen in de markt. En het betekent dat bedrijven een kans zien en daar meteen op inspringen. Veel te veel bedrijven zijn in deze situatie echter enorm kwetsbaar, omdat zij zich blindelings in deze nieuwe mediaomgeving begeven. 

Real-time betrokkenheid houdt in dat je direct kunt reageren op wat er in de markt gebeurt, dat je meteen kansen grijpt en je bedrijf onderdeel maakt van verhalen die breed in de media worden opgepakt. Degenen die goed zijn in het ontwikkelen van langdurige campagnes beschikken vaak niet over de noodzakelijke vaardigheden om direct te reageren. En daarom is een goed begrip van de real-time media essentieel 

U kunt computergebruikers bereiken wanneer zij achter hun bureau zitten. En soms kunt u laptopgebruikers bereiken bij Starbucks. Maar alleen wanneer mensen mobiele 

communicatiemiddelen gebruiken, kunt u iedereen op elk gewenst moment in één keer bereiken. En daarom zijn mobiele apparaten de snelstgroeiende en meest fascinerende mogelijkheid om in realtime uw markt te bereiken. We moeten leren begrijpen wat de gevolgen zijn wanneer mensen continu online zijn en zelfs op zoek zijn naar informatie als ze onderweg zijn. 

Het heeft zo’n tien jaar geduurd voordat het belang van deze concepten doordrong tot marketeers en pr-mensen. Op dit moment zijn er over de hele wereld tienduizenden organisaties die werken met teams die content ontwikkelen voor hun websites, blogs schrijven, video’s maken en daarnaast actief zijn op sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. En vele daarvan doen dit in real-time en begrijpen de impact van mobiel communiceren. 

In een paar jaar tijd is de scepsis bij veel bedrijven, non-profitorganisaties en andere instellingen uitgegroeid tot acceptatie. 

Laat een reactie achter