Of het nu gaat om het repareren of proactief beheren van uw reputatie, prioriteit geven aan een meervoudige aanpak om een positieve indruk op te bouwen voor uw online identiteit.  

Ik weet echter nog niet zeker of ik online reputatiemanagement een ‘volwassen’ industrie zou noemen. Zoekalgoritmen zijn verfijnder geworden, waardoor het optimaliseren van de zoekmachine voor positieve inhoud een grotere uitdaging is om negatieve items in de zoekresultaten te vervangen. Sociale mediaplatforms, die reageren op kritiek om astroturfing in de politiek mogelijk te maken, hebben de beveiliging zodanig aangescherpt dat het voor bureaus uitdagender is om accounts te beheren namens reputatiecliënten. Wetten die grote online bedrijven beschermen tegen aansprakelijkheid voor slachtoffers van laster, blijven verankerd. En persoonlijke en privégegevens worden steeds meer blootgesteld, ondanks enkele inspanningen om de blootstelling van het publiek te verminderen. 

Dit alles heeft reputaties kwetsbaarder gemaakt voor ernstige schade en heeft 

reputatiemanagement moeilijker gemaakt in termen van het opschonen van problemen of zelfs proactieve ontwikkeling. 

Maar er gebeuren ook enkele positieve dingen, dus dingen zijn niet allemaal kommer en kwel. Bewustzijn over online intimidatie, pesten, afpersing en sextortion neemt toe. De FBI en het ministerie van Justitie hebben meer belangstelling getoond voor het helpen van slachtoffers in dergelijke situaties , en lokale wetshandhavingsinstanties hebben hun mogelijkheden vergroot om in dergelijke situaties te helpen. (Zie bijvoorbeeld de Cyber Exploitation-bron van de California Attorney General .) 

Dus ik heb een paar voorspellingen voor wat mogelijk in petto zal zijn voor online reputaties in 2020 – bereid je voor en bereid je bedrijf voor op wat een van de belangrijkste aspecten van persoonlijke en bedrijfsidentiteit is. 

Voorspellingen voor 2020 voor online reputatiemanagement 

  • SEO blijft moeilijker worden voor het verbeteren en beheersen van online reputaties. Mijn voorspelling 14 jaar geleden dat de praktijk van SEO zou kunnen worden overschaduwd door gebruikersgericht ontwerpis grotendeels uitgekomen. De meeste respectabele SEO-consultants nemen nu, naast zoekgerichte technische elementen, bruikbaarheidfactoren en gebruikerservaring op in grote delen van hun analyse en aanbevelingen. Eenvoudige methoden en trucs voor het manipuleren van zoekmachines om webpagina’s hoger te rangschikken, zijn grotendeels vervangen door solide, reguliere marketingpraktijken in combinatie met een gebruikersgerichte ontwerpfocus en solide technische website-constructie. Verder heeft de komst van de machinale leerprocessen van zoekmachines de bepaling van de website-ranglijst veel holistischer van aard gemaakt – waardoor het moeilijk is om te bepalen welke factoren degenen zijn die de beslissing beïnvloeden of de ene pagina de andere overtreft of niet. Ironisch genoeg zijn aspecten van reputatie nu zoekfactoren, dus moeten SEO-beoefenaars aandacht besteden aan reputatie-elementen als onderdeel van holistische optimalisatie-inspanningen. 
  • Social media-profielen zullen steeds belangrijker worden voor de online identiteit. Niet alleen goed ontwikkelde en actief onderhouden sociale-mediaprofielen hebben de neiging om voordelig te scoren in de resultaten van zoekmachines, maar gebruikers zoeken ze ook voor individuen en bedrijven bij het verkennen van online identiteiten die nieuw voor hen zijn. Voor particulieren is het simpelweg verbergen van iemands sociale-mediaprofielen niet echt beter wanneer potentiële werkgevers en zakelijke partners informatie zoeken. En consumenten willen diepgaand toegang via sociale mediaprofielen om rechtstreeks met bedrijven te communiceren – het verwaarlozen van de aanwezigheid van sociale media door een bedrijf kan leiden tot meer frustratie bij de consument en tot meer negatieve online beoordelingen en beoordelingen. 
  • Wetten zullen grote internetbedrijven blijven begunstigen en hen beschermen tegen aansprakelijkheid voor inhoud geproduceerd door derden die op hun platforms kan verschijnen. De lobbyisten van Silicon Valley blijven de touwtjes in handen in Washington en in de wetgevende macht van de staat, waardoor ze zeer vriendelijk blijven tegenover de grote internetbedrijven, waardoor ze grotendeels niet aansprakelijk kunnen worden gehouden voor het helpen van personen en organisaties om valse en lasterlijke informatie online te verwijderen. Sectie 230 van de Communications Decency Act werd in 1996 vastgesteld om internetbedrijven specifiek op kosten te besparen, terwijl de Amerikaanse wetgever wist dat dit zou leiden tot bijkomende schade voor kleine bedrijven en particulieren. Het is betwistbaar dat het tijd is om de immuniteit van artikel 230 te wijzigen, maar er is weinig beweging geweest om iets te doen dat mensen aanzienlijk zou helpen. Hoewel je misschien gelooft dat onze Europese tegenhangers het beter hebben vanwege hun ‘recht om te worden vergeten’ wetten, heeft dit online ‘wilde westen’ free-for-all dat in de VS wordt gehandhaafd een negatieve impact op iedereen in de EU die zaken doet met Amerika omdat hun recht om te worden vergeten beperkt is tot zoekopdrachten die binnen hun land worden uitgevoerd – mensen in de VS kunnen nog steeds inhoud zien in zoekopdrachten die niet langer relevant of vals voor hen zijn. 
  • Monitoring van bedrijfsbeoordelingen wordt voor bedrijven eenvoudiger en goedkoper. Er zijn nu meerdere bedrijven die een zekere mate van beoordelingbewakingsdiensten bieden op meerdere beoordelingssites en voor meerdere bedrijfslocaties. Wat ooit een moeilijke en kostbare inspanning was voor grote winkelketens, is nu veel gemakkelijker te doen vanuit een centraal kantoor. Het toenemende aantal aanbieders van deze diensten begint ook lagere kosten mogelijk te maken, aangezien concurrentie op de markt meer opties oplevert. 
  • Public relations en crisiscommunicatie zullen toenemen als nog belangrijkere strategische componenten voor online reputatie, in tegenstelling tot strategieën waarbij alleen negatieve items online worden genegeerd of verplaatst.Public relations is sindsdien een solide discipline geweest, natuurlijk, maar bedrijven en particulieren erkennen nu opnieuw de waarde ervan, nadat veel moderne bedrijven hebben geprobeerd voorbij te schaatsen zonder professioneel personeel of externe ondersteuning voor openbare communicatie. Velen hebben een doe-het-zelf-aanpak geprobeerd en de meesten falen jammerlijk wanneer ze zichzelf proberen te positioneren en te reageren op crises in de public relations. Integer reageren en oprechte bezorgdheid uiten kan het verschil maken tussen snel of uiteindelijk reputatieherstel in het bewustzijn van het publiek, of doorgaan met een beschadigde en aangetaste reputatie die iemands prestaties in bijna elke arena belemmert. 
  • De kosten voor professioneel online reputatiebeheer vallen binnen het bereik van meer particulieren en kleine bedrijven.Laten we eerlijk zijn: professioneel online reputatiemanagement is grotendeels alleen een service geweest die beschikbaar is voor particulieren en organisaties met grotere hoeveelheden middelen. Maar het toenemende aantal bedrijven dat actief is in de reputatieindustrie, verhoogt de concurrentie, wat zal leiden tot lagere prijzen voor consumenten, en de flexibiliteit en functionaliteit die beschikbaar is via internettechnologieën blijven verschillende aspecten van online reputatiebeheerservices ontwikkelen, vereenvoudigen en efficiënter maken. . Deze factoren zullen de kosten verlagen. Rechtszaken blijven een nuttige en effectieve optie voor sommige vormen van laster, inbreuk op handelsmerken en online intimidatie, maar die optie blijft duur en zal langzamer veranderen zonder verdere hervormingen van wetten met betrekking tot online reputatie en minder kostbare toegang tot rechtsbijstand. Nog steeds, 
  • Proactief online reputatiebeheer wordt belangrijker dan ooit.Toen internet de go-to-bron werd voor informatie over alles, werd iemands internetreputatie belangrijker dan ooit. Die trend is in de loop van de tijd alleen maar toegenomen en je kunt 2020 als echt het moment noemen waarop je internetreputatie opweegt tegen bijna elke andere informatiebron. Als zodanig is proactief online reputatiemanagement nu van vitaal belang en een kernstuk van best practices voor marketing – met een zwakke en kwetsbare online reputatie, een daarvan is een eend voor elke crisis, elke slechte beoordeling en elke zwengel met een bijl om te slijpen . Financiële analisten besteden meer aandacht aan online reputatie en zullen in toenemende mate controleren of bedrijven inspanningen leveren om hun identiteit online te beheren om zichzelf proactief te beschermen tegen negatieve gebeurtenissen. 

Als een soort ‘ bonus’- voorspelling, de # MeToo-bewegingenorm opgeblazen in 2019 – je kunt gemakkelijk voorspellen dat deze trend zal blijven groeien, en er lijkt weinig te onderdrukken. In de zin dat slecht gedrag het verdient om uitgeroepen te worden, en dat mensen zich bevoegd moeten voelen om zich uit te spreken tegen intimidatie en misbruik, is de # MeToo-beweging een goede zaak. In dit informatietijdperk en de tijd van groeiende, alomtegenwoordige surveillance, is het moeilijker om slecht gedrag te verbergen en zullen de eigen acties van mensen ze meer en meer uithalen. Verwacht dus dat het bewustzijn dat door de #MeToo-beweging is gecreëerd, veel mensen in staat zal stellen zich uit te spreken en momenten te publiceren waarop ze mishandeld worden, en deze rapporten zullen invloed hebben op individuen en instellingen die worden uitgeroepen. Omdat mensen zich bewust zijn van deze maatschappelijke verschuiving, verwachten ze ook van organisaties dat ze steeds ijveriger worden in het verbeteren van hun beleid voor het omgaan met dergelijke claims, en reageren op de gevolgen van reputatieschade. We zien dit al wanneer bedrijven de beschuldigden snel opschorten, in afwachting van onderzoek en degenen die niet in overeenstemming zijn met het bedrijfsbeleid ontslaan. 

Volgens best practices voor reputatiebeheer kunt u een robuuste online reputatie opbouwen en herstellen van reputatieschade uit het verleden. Focus op het maken van 2020 tot uw beste reputatiejaar ooit. 

Google januari 2020 Core Update wordt later vandaag uitgerold 

Google heeft alweer een nieuwe kernupdate aangekondigd, houd uw rankings in de gaten – deze wordt binnenkort uitgerold. 

Google heeft maandagochtend op de @SearchLiaison Twitter-handle aangekondigd dat het later vandaag een nieuwe kernupdate uitrolt – de eerste kernupdate voor 2020. Google rolt deze algoritmische updates over het algemeen nu om de paar maanden uit. 

De aankondiging. Google zei: “Later vandaag brengen we een brede kernalgoritme-update uit, zoals we meerdere keren per jaar doen. Het wordt de Core Update van januari 2020 genoemd. Onze richtlijnen voor dergelijke updates blijven zoals we eerder hebben besproken. ” 

Nu uitrollen. Een uur na deze aankondiging, om 12 uur ET, kondigde Google aan dat dit nu live is en wordt uitgerold naar alle datacenters. Google schreef: “De kernupdate van januari 2020 is nu live en wordt de komende dagen uitgerold naar onze verschillende datacenters.” 

Vorige updates. De meest recente vorige kernupdate was de kernupdate van september 2019 . Die update voelde voor veel SEO’s en webmasters zwakker , omdat velen zeiden dat het niet zo’n grote impact had als eerdere kernupdates. Google heeft ook een update uitgebracht in november , maar die was specifiek voor de lokale ranglijst. U kunt hier meer lezen over eerdere Google-updates . 

Wat te doen als je geraakt wordt. Google heeft advies gegeven over wat u moet overwegen als u in het verleden negatief wordt beïnvloed door een kernupdate. Er zijn geen specifieke acties die moeten worden ondernomen om te herstellen, en in feite kan een negatieve invloed op de ranglijst niet aangeven dat er iets mis is met uw pagina’s. Google heeft echter een lijst met vragen aangeboden om te overwegen of uw site wordt getroffen door een kernupdate . 

Waarom we schelen. Wanneer Google zijn algoritmen voor het rangschikken van zoekopdrachten bijwerkt, betekent dit dat uw site het beter of slechter kan doen in de zoekresultaten. Weten wanneer Google deze updates uitvoert, geeft ons iets om naar te wijzen om te begrijpen of het iets was dat u op uw website hebt gewijzigd of iets dat Google heeft gewijzigd met zijn 

rangschikkingsalgoritme. Vandaag weten we dat Google een kernupdate-update uitbrengt, dus houd uw analyses en rankings in de gaten. 

Laat een reactie achter